رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در 2 ماهه ابتدایی سال جاری، از طریق گمرکات و بازارچه های استان به 18 کشور جهان صادرات صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۴۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، نعمت الله حقیقی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که به ریاست استاندار و در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عموما 23 کشور جهان در طول سال هدف صادرات استان قرار می گیرند.

وی افزود: حجم وسیعی از این صادرات به کشور عراق با حدود 98 درصد انجام می گیرد و 2 درصد بقیه نیز سهم سایر کشورهاست.

حقیقی خاطرنشان کرد: افغانستان، ترکیه، ارمنستان و ازبکستان پس از کشور عراق بیشترین حجم صادرات صورت گرفته از استان کرمانشاه را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، خواستار افزایش شرکای تجاری استان شد و گفت: بازار سایر کشورهای همسایه نظیر سوریه و ترکیه نیز می تواند برای تاجران 
استان موقعیت خوبی فراهم کند.

وی گفت: برای افزایش صادرات و بدست آوردن سهم بیشتری از سایر بازارهای منطقه باید صنایع کوچک استان تبدیل به سندیکای صادراتی شوند.

حقیقی یادآوری کرد: در حالی که سالانه 60 میلیون دلار ملامین از مرزهای استان کرمانشاه به خارج صادر می شود اما حتی یک ریال آن تولیدی خود استان نیست و این نقطه ضعف باید رفع شود.

** بازار عراق به محصولات کشاورزی کرمانشاه نیاز دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از نیاز بازار عراق به بسیاری محصولات کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این یک فرصت بزرگ است که باید از آن استفاده کرد.

خسرو شهبازی گفت: محصولاتی مانند هندوانه، گندم، گوجه فرنگی، سبزیجات، گوشت مرغ و محصولات خوراک دامی امکان صادرات خوبی دارند.

وی در پایان اظهار کرد: کمک به افزایش تولید این محصولات مازاد بر نیاز استان و صادرات آن ها می تواند جهش بزرگی در اقتصاد کرمانشاه و رونق صادرات از مرزهای استان ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار